Turisme d'Olesa
Cerca en el web

De la Puda de Montserrat a Sant Salvador de les Espases

Amb el Balneari de la Puda de Montserrat com a referència, s’inicia el camí d’ascensió cap a l’ermita. Es passa per sobre d’un túnel de l’antic carrilet i, després, el vial descendeix fins al torrent de l’Afrau, el qual s’ha de resseguir durant bona part del trajecte, i amb la visió de Sant Salvador de les Espases al fons. Es va creuant el torrent fins arribar a sota de les agulles del Petintó.

A partir d’aquí, el sender comença a enfilar-se lentament i cada vegada amb més força fins al final de l’itinerari. Un cop passades les agulles, hi ha la confluència de dos torrents: el de Sant Salvador i el de l’Afrau. Es continua l’ascens i es passa pel costat de la font de Sant Salvador. Se segueix cap a l’oest per un terreny bastant erosionat, fins arribar a una petita zona plana al peu rocós que aguanta l’ermita. Agafant aire s’inicia una pujada molt rosta fins al final de l’itinerari.

Poc abans d’arribar a l’ermita hi ha la cova de Sant Salvador, enreixada i amb una figura de la Mare de Déu de Montserrat a l’interior. Al cap de 2 minuts arribem a la mil·lenària ermita.

De la història al patrimoni:

Les agulles del Petintó reben el nom de les Espases per la seva forma geològica.

La font de Sant Salvador és una font torrencial que només brolla quan hi ha pluja.

El Balneari de La Puda de Montserrat era conegut per les seves peculiars aigües sulfuroses i termals. Tot i pertànyer al terme municipal d’Esparreguera, ha estat molt lligat a Olesa i a l’antic Hotel Gori ( actual Ajuntament ). El Balneari va deixar de funcionar l’any 1958 i, a partir d’aquell moment, continuà com a restaurant. Aquest servei es va acabar a causa dels aiguats del 20 de setembre de 1971, quan el riu Llobregat va pujar entre 13-15 metres i va destruir part del centre.

(Ruta elaborada per Joan Soler Gironès - Guia Excursionista d'Olesa de Montserrat i entorns)

• Camí a Sant Salvador. Foto Pere Grimau
  • Agulles del Petintó Inferiors. Foto Joan Soler Gironès
  • Panoràmica de la Puda de Montserrat. Foto: Joan Soler Gironès

TURISME D’OLESA

Olesa de Montserrat, als peus de la muntanya de Montserrat, és un municipi ric en cultura i tradició. Situada a la capçalera de la comarca del Baix Llobregat, a la subcomarca del Montserratí, està a mig camí entre Barcelona i el Monestir de Montserrat. El seu entorn natural, amb bells i magnífics paratges, està delimitat pel riu Llobregat i per les serres de Sant Salvador de les Espases i Puigventós. Olesa té marcades arrels agrícoles: en destaca el conreu de l’olivera de la varietat palomar o olesana, autòctona a la població, de la qual s’extreu el reconegut Oli d’Olesa.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

CONTACTA'NS

CAL RAPISSA - CARRER AMPLE, 25 08640 OLESA DE MONTSERRAT

SEGUEIX-NOS

• Instagram
Escut Ajuntament Olesa de Montserrat
Consorci de turisme baix llobregat