Turisme d'Olesa
Cerca en el web

Camí del Samper

Després de traspassar el portal de Santa Oliva, a la cruïlla de camins, s’agafa el segon començant per la dreta. Es passa un túnel de clavegueram i, a la segona bifurcació, es gira a l’esquerra (el camí de la dreta és el torrent de les Arengades). S’ha de seguir ascendint per la pista forestal fins passada la Masia de Can Llimona. Poc després, una primera bifurcació indica que es pot anar a la font dels Encantats, ideal per fer una paradeta abans de continuar camí.

A uns vint metres del recorregut, en una nova cruïlla, s’agafa la via de l’esquerra, que va pujant lentament, fins a trobar una pista a mà dreta que penetra dins el bosc del Gavatx, on hi ha el camí del Samper. El bosc ha sorgit de l’abandonament dels conreus i té una vegetació espessa, en la qual destaquen els llorers. Resseguint l’itinerari, a mig camí es troba l’escultura en homenatge a l’olesà que dóna nom a la ruta. A prop del monument, es pot veure a la distància la casa del Raguener, mirant cap al torrent. Aquest itinerari finalitza en aquest punt, però el podem enllaçar amb el camí de la volta a Can Llimona.

De la història al patrimoni:

Portal de Santa Oliva: és el darrer portal de la vila que queda dempeus, construït a finals del segle XVI. El 1675 s’hi va edificar a sobre una capella dedicada a Santa Oliva de Palerm, patrona de la vila.

Casa del Raguener: el nom és un topònim del segle X, que es creu que prové del germànic Ragenario. La casa data del segle XVIII.

Masia de Can Llimona: és l’única masia antiga que queda en funcionament a la vila amb habitants en règim de masoveria.

Samper: el nom el rep en homenatge a Andreu Samper, olesà amant de l’excursionisme, que va morir en aquest sender.

(Ruta elaborada per Joan Soler Gironès - Guia Excursionista d'Olesa de Montserrat i entorns)

• Monument a Andreu Samper. Foto: Georgina Muñoz

Temps mig de durada
15 minuts

TURISME D’OLESA

Olesa de Montserrat, als peus de la muntanya de Montserrat, és un municipi ric en cultura i tradició. Situada a la capçalera de la comarca del Baix Llobregat, a la subcomarca del Montserratí, està a mig camí entre Barcelona i el Monestir de Montserrat. El seu entorn natural, amb bells i magnífics paratges, està delimitat pel riu Llobregat i per les serres de Sant Salvador de les Espases i Puigventós. Olesa té marcades arrels agrícoles: en destaca el conreu de l’olivera de la varietat palomar o olesana, autòctona a la població, de la qual s’extreu el reconegut Oli d’Olesa.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

CONTACTA'NS

CAL RAPISSA - CARRER AMPLE, 25 08640 OLESA DE MONTSERRAT

SEGUEIX-NOS

• Instagram
Escut Ajuntament Olesa de Montserrat
Consorci de turisme baix llobregat