Turisme d'Olesa
Cerca en el web

La ruta de les fonts rurals

Iniciem el recorregut des de la plaça de Fèlix Figueras i Aragay. Primer es pot fer un traguet d’aigua a la font de Can Solé i agafar forces per emprendre el camí de pujada per la urbanització de les Planes fins al Poliesportiu Salvador Boada i la Creu de Beca.

S’ha de seguir per la pista forestal de l’esquerra fins a un corriol que s’escapa cap al nord i, de baixada, porta a la primera font rural de la sortida, la del Frare Pau, enmig d’un entorn feréstec. Un cop visitada, es continua en direcció oest fins arribar a una bifurcació, on s’ha d’agafar la via de la dreta, que va ascendint progressivament. En el trajecte hi ha diferents cruïlles. A les dues primeres, se segueix camí cap a l’esquerra, i a la tercera, s’enfila la via de la dreta i, poc després, en un nou trencall cal agafar la pista de l’esquerra, que portarà a la segona font: la de Sant Valentí. Un nou glop d’aigua per seguir la ruta fins a la vinya del Boter, on hi ha la font del Gavatxó, l’única que no té aigua.

De mica en mica, el corriol s’endinsa cap a l’interior de l’obaga del Mestres, gira de cop al nord-est i baixa entre una densa vegetació. Ja dins el bosc obac, una nova cruïlla de camins: s’ha de seguir per la dreta per anar pujant fins al coll de les Espases. És obligada una petita parada en aquest espai de lleure per gaudir de les magnífiques vistes. Continuant en direcció est s’arriba al pla del Fideuer, on a mà esquerra es pot veure un bassal d’aigua que és alimentat per una font que brolla del puig Cendrós. Un cop a la cruïlla de camins, s’agafa el primer camí de la dreta, que condueix a la Masia de Puigventós. En aquest trajecte hi ha la font de la Pastora i, més endavant, la font del Mateu.

Ja al pla de Puigventós, una pista a l’esquerra porta a la bassa que, antigament, era de gran utilitat per a la masia ubicada en aquest indret. Se segueix la via forestal, cap al sud i de baixada, per anar en direcció al bosc del Gavatx passant per la pista tancada amb una cadena que impedeix el pas de vehicles. Tot just fent les primeres passes, al primer revolt a mà dreta es troba l’accés a la redescoberta font de la Gronya. Continuant camí s’arriba a la confluència del recorregut que va des del nucli urbà fins al pla del Fideuer, on hi ha la font de la Roureda.

Enfilant ja els darrers metres del trajecte, de baixada, un corriol porta a la font dels Rabassaires (de propietat privada). I pista avall s’acosta el final del camí: la creu de Beca, la urbanització de les Planes i la plaça de Fèlix Figueras i Aragay.

(Ruta elaborada per Joan Soler Gironès)

• Font de Can Solé.

Temps mig de durada
4 hores

TURISME D’OLESA

Olesa de Montserrat, als peus de la muntanya de Montserrat, és un municipi ric en cultura i tradició. Situada a la capçalera de la comarca del Baix Llobregat, a la subcomarca del Montserratí, està a mig camí entre Barcelona i el Monestir de Montserrat. El seu entorn natural, amb bells i magnífics paratges, està delimitat pel riu Llobregat i per les serres de Sant Salvador de les Espases i Puigventós. Olesa té marcades arrels agrícoles: en destaca el conreu de l’olivera de la varietat palomar o olesana, autòctona a la població, de la qual s’extreu el reconegut Oli d’Olesa.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

CONTACTA'NS

CAL RAPISSA - CARRER AMPLE, 25 08640 OLESA DE MONTSERRAT

SEGUEIX-NOS

• Instagram
Escut Ajuntament Olesa de Montserrat
Consorci de turisme baix llobregat