Turisme d'Olesa
  • DE
Cerca en el web

Volta 9. Areny del Molí i Parc de l'Estatut

Aquesta ruta és més curta que la ruta 8. Hi destaca el tram del riu i el pas per sota del bosc de ribera. Això la fa molt agradable. S’ha de tenir en compte que, com les altres rutes que passen pel passeig del riu, el sender natural pot tenir trams que no siguin accessibles per a tothom.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT

La volta 9 recorre part del barri de l’Eixample i inclou trams que ens mostren el teixit industrial, l’horta urbana i el paisatge fluvial d’Olesa. Amb un recorregut de 3,2 km, la ruta s’inicia al final de la Rambla, concretament al Parc de l’Estatut.

Des del carrer de Cebrià de Montserrat anem en direcció a llevant i pugem pel carrer de Jacint Verdaguer fins a la cantonada on trobem L’Escorxador, edifici polivalent i seu del Punt d’Informació Juvenil i del Departament de Joventut.

Des d’aquest punt seguim pel carrer de Barcelona fins a la cantonada amb el carrer de Benet Margarit i travessem l’interior de l’illa residencial fins arribar a la plaça dels Països Catalans, que ens servirà de punt de descans (si anem amb canalla poden gaudir dels jocs infantils). Un cop creuem la plaça sortim al carrer del Metge Carrera, que ens porta fins al camí de Vilapou.

Seguim en direcció al riu, deixant enrere el barri de l’Eixample i entrant a la zona coneguda com “Les oliveres del Duxans”, per on caminem entre murs de pedres i els horts urbans que hi ha a la zona. El camí ens porta a trobar les primeres naus industrials de Can Singla. Molt a prop d’aquest punt trobem la font de Vilapou.

El recorregut voreja les primeres naus industrials i agafa el camí rural que condueix fins al passeig fluvial. Des d’aquest punt, deixem enrere vistes panoràmiques d’Olesa amb la muntanya de Montserrat de fons i arribem al bosc de ribera del riu Llobregat. El camí ressegueix la façana de migdia de les naus industrials des del bosc de ribera, un espai amb arbrat de grans dimensions i molt agradable de recórrer. Arribem al torrent de la Riera dels Canyamassos, on la ruta gira dirigint-se cap ponent, en un traçat més proper al riu.

Continuem fins arribar a l’Areny del Molí, on deixem el camí fluvial per tornar cap a la zona urbana a través del polígon industrial Càtex-Molí. Seguim el mateix camí que en la Volta 8.

El polígon Càtex-Molí té controlat l’accés a través d’un portal que només obre en horari laborable. Per aquesta raó només podem fer aquesta ruta en aquest horari, a l’igual que passa amb la Volta 8.

Sortint del polígon podem creuar la C-55. La via del tren la podem travessar a través d’un pas subterrani per a vianants, que ens deixarà al carrer de Pep Ventura.

Des d’allà ens dirigim cap a l’escola Josep Ferrà i Esteva, ubicada just davant el Parc de l’Estatut, punt inicial i final de la ruta.

ESPAIS SINGULARS

Altitud màxima: 103m

Altitud mínima: 68m

Tipus de ruta: circular

Clica damunt la imatge per ampliar el mapa.

Mapa Volta 9-Areny del Molí-Parc de l'Estatut

• Voltem Olesa 9.jpg

Característiques de la ruta

Dificultat
Fàcil

Distància
3.58 km

TURISME D’OLESA

Olesa de Montserrat, als peus de la muntanya de Montserrat, és un municipi ric en cultura i tradició. Situada a la capçalera de la comarca del Baix Llobregat, a la subcomarca del Montserratí, està a mig camí entre Barcelona i el Monestir de Montserrat. El seu entorn natural, amb bells i magnífics paratges, està delimitat pel riu Llobregat i per les serres de Sant Salvador de les Espases i Puigventós. Olesa té marcades arrels agrícoles: en destaca el conreu de l’olivera de la varietat palomar o olesana, autòctona a la població, de la qual s’extreu el reconegut Oli d’Olesa.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

CONTACTA'NS

CAL RAPISSA - CARRER AMPLE, 25 08640 OLESA DE MONTSERRAT

SEGUEIX-NOS

• Instagram
Escut Ajuntament Olesa de Montserrat
Consorci de turisme baix llobregat