Turisme d'Olesa
  • DE
Cerca en el web

Volta 5. L'Eixample

Ruta de dificultat baixa. Pràcticament no té desnivell i per això és molt fàcil de recórrer. És totalment urbana i compta amb un mirador sobre els horts de la Riera dels Canyamassos.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT

Aquesta ruta va ser la primera en implantar-se al municipi. És la que recorre el barri amb més densitat de població i que disposa de més espais públics i verds.

El recorregut, a l’igual que en la Volta Olesa Centre, s’inicia a la Plaça de l’Oli, just davant el Teatre de La Passió. Caminem per l’Avinguda de Francesc Macià en direcció a la placeta que hi ha davant l’escola Creixen Povill. Voltejant la rotonda de la carretera de Martorell passem per la Plaça del carrer del Pintor Fortuny, que actua com a mirador sobre les hortes que trobem a tocar la Riera dels Canyamassos.

Després de baixar un petit tram del carrer del Pintor Fortuny, la ruta s’endinsa per l’interior dels carrers de l’Eixample. Primer ho fa a través del carrer del Metge Carrera, fins arribar a la Plaça dels Països Catalans. Passem per l’interior de la plaça per baixar fins al carrer de Barcelona.

Seguim caminant pel carrer de Barcelona fins arribar a la cantonada on hi ha l’edifici de L’Escorxador, equipament municipal on hi és ubicat el Punt d’Informació Juvenil i el Departament de Joventut. Tot seguit, baixem pel carrer de Jacint Verdaguer fins arribar al carrer de Cebrià Montserrat.

Travessem el Parc de l’Estatut, molt ampli i amb elements que ens permeten descansar, i arribarem a la Rambla de Catalunya. Si no tenim temps per seguir amb el recorregut, podem utilitzar la Rambla com a drecera per tornar a la plaça de l’Oli, inici de la ruta.

Voltejant l’escola Josep Ferrà i Esteva, la ruta continua teixint els carrers de l’Eixample. Hi destaquen les vistes que ofereixen alguns carrers, com ara el de Mallorca, que al final del seu traçat ens mostra elements singulars com la Torre del Rellotge.

Reprenent el carrer de Barcelona arribem fins l’edifici de l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat, ubicat a la plaça del Dr. Fleming. Allà girem pel carrer de Pau Casals i caminem fins la cantonada, on hi ha l’illa d’habitatges del Grup Sant Bernat 2. La ruta travessa els jardins interiors d’aquesta illa i surt al carrer de Colom.

Acabem el recorregut pujant pel carrer dels Arbres fins arribar a l’Avinguda de Francesc Macià, i caminem en direcció a la Plaça de l’Oli, punt d’inici de la ruta.

ESPAIS SINGULARS

Distància
2'62 km

TURISME D’OLESA

Olesa de Montserrat, als peus de la muntanya de Montserrat, és un municipi ric en cultura i tradició. Situada a la capçalera de la comarca del Baix Llobregat, a la subcomarca del Montserratí, està a mig camí entre Barcelona i el Monestir de Montserrat. El seu entorn natural, amb bells i magnífics paratges, està delimitat pel riu Llobregat i per les serres de Sant Salvador de les Espases i Puigventós. Olesa té marcades arrels agrícoles: en destaca el conreu de l’olivera de la varietat palomar o olesana, autòctona a la població, de la qual s’extreu el reconegut Oli d’Olesa.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

CONTACTA'NS

CAL RAPISSA - CARRER AMPLE, 25 08640 OLESA DE MONTSERRAT

SEGUEIX-NOS

• Instagram
Escut Ajuntament Olesa de Montserrat
Consorci de turisme baix llobregat