Turisme d'Olesa
  • DE
Cerca en el web

Volta 7. La Flora i Sant Bernat

Com la Volta 6, aquesta ruta passa per l’anella verda del municipi i ofereix unes magnífiques vistes del paisatge agrícola, fluvial i de muntanya d’Olesa. En aquest cas, però, presenta més dificultat, a causa de l’accés i el recorregut pel passeig fluvial i per la pujada que s’ha de fer pel voral de la carretera a Martorell.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT

El punt d’inici de la volta és el Casal Cívic d’Olesa, al barri de Sant Bernat. La ruta s’inicia voltejant la rotonda de la carretera de la Puda que, seguint els passos de vianants, enfila el carrer de Marta Mata, creua la via dels FGC i la carretera C-55 i entra al polígon industrial de La Flora. De fet, una part del recorregut es fa pel polígon industrial.

A prop de l’entrada al polígon hi ha la font de Les Illes, zona d’accés privat i actualment tancat. L’itinerari passa pel carrer que hi ha a tocar i que fa de límit amb l’espai agrícola de Les Illes. És un vial ample, amb arbrat, i està ben il·luminat. El traçat de la ruta passa per la vorera interior del carrer, just per davant del barri de La Flora-Fou.

Una mica més avall del barri s’obren les vistes sobre l’antiga colònia tèxtil de Can Sedó i arribem fins a l’antiga Palanca de Can Sedó, el pont que unia Olesa amb la colònia, penjat sobre el riu. L’antiga palanca està protegida com a Bé Cultural d’Interès Local, però està molt malmesa i només s’hi conserva part de l’estructura.

A partir d’aquest punt la ruta baixa fins al passeig fluvial del riu Llobregat, seguint el recorregut del GR-270 i el traçat de la futura Via Blava del Llobregat. És un camí sense asfaltar, típic per fer senderisme, senyalitzat segons els criteris dels GR i que segueix la riba del riu.

El tram fluvial d’aquesta ruta finalitza a la carretera d’Esparreguera (C-1414). Enfilant el lateral de la carretera, tot resseguint-ne el marge, arribem a la rotonda de la carretera C-55. La voltegem per la zona destinada als vianants i arribem a l’Avinguda de Lluís Companys.

Seguim per la zona verda de l’Avinguda de Lluís Companys fins girar pel carrer de Lluís Puigjaner, ampli i agradable per al pas dels vianants i on trobem diferents punts descans. Un cop arribem al vèrtex del carrer amb el Parc Municipal, la ruta segueix pel carrer de l’Arquebisbe Ramon Torrella i passa per davant de la zona esportiva de Les Planes. Tot seguit, voregem la urbanització fins arribar al carrer Ripollès, que és el punt més alt de la ruta i que esdevé un mirador natural de la muntanya de Montserrat.

El recorregut baixa fins a la placeta del Grup Santa Oliva II i continua fins arribar al Casal Cívic d’Olesa, punt inici de la ruta.

ESPAIS SINGULARS A DESTACAR

Altitud màxima: 139m

Altitud mínima: 72m

Tipus de ruta: circular

Clica damunt la imatge per ampliar el mapa.

Mapa Volta 7-La Flora-Sant Bernat

• Voltem Olesa 7.jpg

Característiques de la ruta

Dificultat
Fàcil

Distància
4'07 km

TURISME D’OLESA

Olesa de Montserrat, als peus de la muntanya de Montserrat, és un municipi ric en cultura i tradició. Situada a la capçalera de la comarca del Baix Llobregat, a la subcomarca del Montserratí, està a mig camí entre Barcelona i el Monestir de Montserrat. El seu entorn natural, amb bells i magnífics paratges, està delimitat pel riu Llobregat i per les serres de Sant Salvador de les Espases i Puigventós. Olesa té marcades arrels agrícoles: en destaca el conreu de l’olivera de la varietat palomar o olesana, autòctona a la població, de la qual s’extreu el reconegut Oli d’Olesa.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

CONTACTA'NS

CAL RAPISSA - CARRER AMPLE, 25 08640 OLESA DE MONTSERRAT

SEGUEIX-NOS

• Instagram
Escut Ajuntament Olesa de Montserrat
Consorci de turisme baix llobregat