Turisme d'Olesa
Cerca en el web

De la Creu de Beca al mirador del coll de les Espases

Recorregut que s’inicia des de la creu de Beca, en la zona que s’anomena els Bruguerols, en direcció oest seguint la pista forestal del camí de les Torrades, cap a la dreta, fins a travessar el torrent. A la bifurcació se segueix per la via de la dreta, el que s’anomena camí de les Escaleres. La pendent es va accentuant considerablement fins arribar al capdamunt, on hi ha un nou encreuament. El camí de la dreta mena a una finca; així doncs, es continua per la pista de l’esquerra i, amb les vistes del riu Llobregat i del municipi d’Olesa, s’accedeix a una petita esplanada i una nova cruïlla. El camí de l’esquerra baixa fins a la Puda de Montserrat.

Per seguir l’itinerari, enfilem el corriol de la dreta on, pas a pas, i amb l’acompanyament de les vistes del riu i de la densa vegetació, s’arriba a una nova ramificació de camins. Se segueix per la dreta, com bé indica un cartell, ja que el sender de l’esquerra ensenya a qui ho desitgi la font de Sant Valentí en poc més de cinc minuts de marxa. Des del trencall, s’encamina una forta pujada alleugerida per l’espectacularitat de la panoràmica de Sant Salvador de les Espases i la cara nord de les agulles del Petintó superiors, fins a l’obaga del Mestre i poc després al coll de les Espases.

De la història al patrimoni:

Sembla ser que el nom de camí de les Escaleres (o de les caleres) prové de l’extracció de calç a la zona propera del coll de les Espases.

La llegenda simbolitza les espases de l’ermita de Sant Salvador amb les agulles del Petintó.

La font de Sant Valentí va ser construïda a la primera meitat del segle XX per Valentí Puig Busquets (Niquet) i diverses amistats. Actualment, la cisterna recull l’aigua de la pluja.

Al coll mirador de les Espases hi ha un monòlit en memòria de Josep Grañó i Albert Ibáñez, que van desaparèixer el 19 d’agost de 1990 quan intentaven fer el cim del Hidden Peak. Ambdós alpinistes eren membres, juntament amb tres més, de l’Expedició Olesa-Hidden Peak’90. El monument es va inaugurar el 12 de maig de 1991.

(Ruta elaborada per Joan Soler Gironès - Guia Excursionista d'Olesa de Montserrat i entorns)

• Panorama des del Coll de les Espases. Foto: Joan Soler Gironès

Temps mig de durada
40 minuts

TURISME D’OLESA

Olesa de Montserrat, als peus de la muntanya de Montserrat, és un municipi ric en cultura i tradició. Situada a la capçalera de la comarca del Baix Llobregat, a la subcomarca del Montserratí, està a mig camí entre Barcelona i el Monestir de Montserrat. El seu entorn natural, amb bells i magnífics paratges, està delimitat pel riu Llobregat i per les serres de Sant Salvador de les Espases i Puigventós. Olesa té marcades arrels agrícoles: en destaca el conreu de l’olivera de la varietat palomar o olesana, autòctona a la població, de la qual s’extreu el reconegut Oli d’Olesa.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

CONTACTA'NS

CAL RAPISSA - CARRER AMPLE, 25 08640 OLESA DE MONTSERRAT

SEGUEIX-NOS

• Instagram
Escut Ajuntament Olesa de Montserrat
Consorci de turisme baix llobregat