Turisme d'Olesa
Cerca en el web

De la Creu de Beca a la font del Frare Pau

Envoltat d’oliveres, el recorregut s’inicia des de la mateixa creu de Beca en sentit oest. A uns dos-cents metres, es canvia d’orientació, tot baixant pel camí de les Torrades. És un descens tranquil tot contemplant la bellesa de les muntanyes olesanes. Un cop es passa per sobre el torrent de la creu de Beca, el camí ascendeix amb la vista posada a gran part de la vall del Llobregat, fins trobar una bifurcació, on s’agafa el camí de l’esquerra.

Poques passes després, la pista torna a descendir i, al davant, localitzem el riu Llobregat, la urbanització de Can Vinyals d’Esparreguera i la C-55. En un punt del camí hi ha una nova cruïlla. Seguint cap a l’esquerra, es continua la baixada fins arribar, ben bé, a l’interior del torrent de la creu de Beca. Torrent amunt, per l’esquerra, es passa per una zona molt feréstega. Ara bé, poc després apareix una zona plana, neta i amb arbres alts, que condueix a una font amagada. Ja s’ha arribat a la font del Frare Pau.

De la història al patrimoni

La creu de Beca és l’única creu de terme que existeix. Segons la toponímia, el nom prové de l’antropònim Bequer (Johanis Bequer, propietari dels terrenys).

El torrent de la creu de Beca (també anomenat torrent de les Valls) era el torrent de la Dehil o Dayl al segle XVII.

(Ruta elaborada per Joan Soler Gironès - Guia Excursionista d'Olesa de Montserrat i entorns)

• Creu de Beca. Foto: Joan Soler Gironès

Informació relacionada

RUTES

TURISME D’OLESA

Olesa de Montserrat, als peus de la muntanya de Montserrat, és un municipi ric en cultura i tradició. Situada a la capçalera de la comarca del Baix Llobregat, a la subcomarca del Montserratí, està a mig camí entre Barcelona i el Monestir de Montserrat. El seu entorn natural, amb bells i magnífics paratges, està delimitat pel riu Llobregat i per les serres de Sant Salvador de les Espases i Puigventós. Olesa té marcades arrels agrícoles: en destaca el conreu de l’olivera de la varietat palomar o olesana, autòctona a la població, de la qual s’extreu el reconegut Oli d’Olesa.

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

CONTACTA'NS

CAL RAPISSA - CARRER AMPLE, 25 08640 OLESA DE MONTSERRAT

SEGUEIX-NOS

• Instagram
Escut Ajuntament Olesa de Montserrat
Consorci de turisme baix llobregat